het leven volgens henkdecorte

16 februari 2007

goed gezind


Vandaag in de auto op weg naar huis 'Upfield' gehoord van Billy Bragg. Een liedje waar ik elke keer opnieuw weer goed gezind van wordt. Wat muziek toch kan doen! Het was nu niet het geval, maar zelfs als ik vandaag ontslagen was of een gigantische blunder had geslagen, dan nog zou 'Upfield' mij heel even alle ellende doen vergeten.
Nu ik erover nadenk, er zijn er nog zo'n paar. Zo van die nummers die toch niet platcommercieel zijn maar wel een glimlach in mijn hoofd kunnen toveren.
Een lijstje:

. Upfield - Billy Bragg
. Raspberry Beret - Prince
. Three little birds - Bob Marley
. Wake up boo! - The Boo Radleys
. One Step Beyond - Madness
. King Kong Five - Mano Negra
. Belle Helene - Doe Maar
. Love Shack - The B52's (eigenlijk de hele Cosmic Thing cd)
. The crystal frontier - Calexico
. Beautiful Love - Julian Cope

Geen opmerkingen: