het leven volgens henkdecorte

02 april 2007

Verleiding vs. karakter



Tien minuten heb ik staan draaien, keren en twijfelen. Twijfelen of ik mezelf nu al dan niet zou verwennen met een nieuw fiets- of trekking-jasje. Telkens ik naar Decathlon ga wordt de verleiding heel erg groot om iets te kopen dat ik - voor alle duidelijkheid - niĆ©t nodig heb. Het is heel vreemd. Ik ben absoluut geen materialistisch type, integendeel. Ik kick absoluut niet op de laatste snufjes en hi-tech sportspullen. Maar als ik bij Decathlon redelijk betaalbare sportkledij zie hangen ga ik overstag. Of toch bijna, want vandaag was mijn sportsmen's karakter sterker dan de verleiding van het rode gore-tex-jasje. Toen ik naar buiten liep met enkel de goedkope sportschoenen voor dochter Kaat in de hand (haar vorige paar is dit weekend gestolen terwijl ze aan het rollerbladen was op straat) was ik trots op mezelf dat ik dat mooie rode gore-tex-jasje van - ocharme € 199 - niet heb gekocht. Trots, maar ook een beetje teleurgesteld. Misschien koop ik het wel in de solden.

Geen opmerkingen: