het leven volgens henkdecorte

21 mei 2007

Gevloerd door een tegelverkoper

Dit weekend alweer een lichte crisis in mijn hoofd gehad. Kathleen had me meegetroond naar de vloerenwinkel, of hoe heet zoiets? Ze vond dat we toch stilaan eens moesten beslissen over welke vloer we in ons huis zouden leggen.

Ik was al een keertje alleen geweest en was enthousiast over een bepaald model(?) van tegel. Uiteraard vond zij die maar niks. En uiteraard komt er op dat moment mevrouw de eigenaar bij ons staan om te vragen of ze ons met iets kan helpen. En uiteraard gooit Kathleen - zoals altijd - meteen haar hele hand kaarten op tafel en legt ze uit wat ze precies zocht. En uiteraard had mevrouw de eigenaar meteen wat ze zocht: een grote, mooie rechthoekige keramische tegel die - oh toevallig - nog aan lanceerprijs te krijgen was maar - oh alweer toevallig - wel snel moest besteld worden want de stock was niet meer zo groot en ze wist niet zeker of het nog wel te bestellen was. Wie trapt daar nu in? Wij dus.

Hoe hard ik ook mijn best deed om te twijfelen, te treuzelen en vooral niet te beslissen - zouden we dat wel doen?- nog geen tien minuten later had ik mijn handtekening gezet onder een bestelling van 70 m² en betaalde ik een voorschot van meer dan €800. Ik had de rest van de dag spijt van mijn beslissing. Nu gaat het al wat beter.



Geen opmerkingen: