het leven volgens henkdecorte

17 mei 2007

Klote(n)dokters

Het is achter de rug. De dubbele chirurgische ingreep aan mijn spel is gebeurd. Maar niet zonder slag of stoot. De bedoeling was dat ik dinsdag volgens het het systeem van daghospitalisatie zou worden opgenomen. Dat betekent: 's ochtends nuchter binnen, zelfde dag operatie en 's avonds weer naar huis. Ballen gerard!

Ik moet verschrikkelijk slecht gereageerd hebben op de anaesthesie-producten. Een allergische reactie moet mij er ongeveer als een vliegenzwam hebben doen uitzien: knalrood met tal van witte blaasjes.
Het gevolg was dat de operatie minder vlot verliep dan voorzien en dat ik een nacht ter observatie in het ziekenhuis moest blijven. 's Ochtends kreeg ik bezoek van de assistent die de ingreep had gedaan. Hij legde mij uit wat er was gebeurd. Hij liet mij weten dat ik alvorens naar huis te gaan nog even langs de dermatoloog moest om die allerische huiduitslag te laten bekijken.
Het was toen 9u 's ochtends. Eerst zou die dermatoloog in de voormiddag nog naar mijn kamer komen. Even later kwam men vertellen dat haar consultaties om 14u begonnen en dat ik wellicht als allereerste aan de beurt zou zijn. Om 14u30 ging ik aan de verpleegsters vragen hoe lang ik nog moest wachten. Na een telefoontje mocht ik in de wachtzaal gaan zitten, er zwaren wel nog drie patiƫnten voor mij. Uiteindelijk mocht ik om 15u20 bij de dermatoloog binnen.
"Goeiedag, vertel het eens" was haar openingszin. Ik antwoordde naar eerlijkheid dat ik begot niet wist waarvoor ik moest komen. Na een telefoontje met de chirurg vertelde ze mij nog eens hetzelfde wat ik al van de man zelf te horen had gekregen. Goed bezig!
Uiteindelijk legde ze uit dat ik binnenkort een test moest doen om te zien voor welk product ik precies allergisch ben. Die afspraak kon ze helaas nog niet maken, daarvoor zou ze nog wel eens bellen. Aaaaaaargh!
Ik heb dus van 9u tot bijna 16u in dat ziekenhuis gezeten voor niks. Klotedokters.

Geen opmerkingen: