het leven volgens henkdecorte

15 mei 2007

Mannelijk medelijden

Er hebben mij vandaag zeker 5 of 6 mannen sterkte gewenst. Ze voelden in mijn plaats blijkbaar al een soort pijn. Ik word morgen geopereerd aan mijn spel. Een kleine chirurgische ingreep aan de urineleider én - omdat ze dan toch bezig zijn - een vasectomie. Een knoop erin.

Ik heb drie kinderen en ben absoluut niet van plan om er nog meer te maken. Het zijn drie gezonde kinderen en absolute schatten - en dat meen ik - en dus zie ik niet in waarom ik het lot zou moeten tarten. Kathleen en ik zijn blij met die drie. "Maar wat als we ooit uit mekaar gaan?" vroeg ze me onlangs. Ten eerste ben ik dat niet van plan en ten tweede zal mijn eventuele nieuwe vrouw mij moeten nemen zoals ik ben: zaadloos.


Ik ga daar inderdaad nogal licht over, zo blijkt. De meeste mannelijke collega's en kenissen die ervan weten en mij er vandaag over aanspraken hadden het allemaal al eens overwogen maar het nooit laten doen. Blijkbaar was er telkens iets wat hen tegenhield. Is dat het mannetjesdier in ons? De natuurlijke voortplantingsdrift? Wat een raar volkje zijn wij toch.

Geen opmerkingen: