het leven volgens henkdecorte

21 juni 2007

Hoeveel kan een mens hebben?

Veel, zo bleek het voorbije jaar. Maar ook niet oneindig veel, zo bleek op maandag 18 juni.

- 's ochtends een uitbrander krijgen op het kantoor van je baas
- daar vloekend buitenlopen
- telefoon krijgen van de architect en de aannemer omdat het waterprobleem bij de buren - omwille van jouw bouwwerken - toch ernstiger is dan gedacht
- en de ruwbouw dus toch niét zal klaar zijn voor het bouwverlof
- na een fijn concert van Lou Reed's Berlin waar je door al die muizenissen in je hoofd toch maar half van genoten hebt
- merken dat je auto gestolen is door enkele Brusselse jongeren
- een halfuur genegeerd worden door een stel boertige politie-agenten van zone zuid
- bang zijn dat die dieven met het adres en de huissleutels in de auto ook nog eens ons huis zouden kunnen leegplunderen
- en dan uiteindelijk - alsof het nog niet genoeg was - in je bed wakker gehouden worden door een overijverig stel muggen.

Dat werd me dus even te veel. Nog nooit in mijn leven had ik gebruik gemaakt van het woord 'baaldag', althans niet met mezelf als onderwerp. Deze keer dus wel: ik zag het echt niet zitten om dinsdag te gaan werken. Gelukkig toonden mijn collega's medelijden. Dat ik dat nog mocht meemaken!

Zelfs vader toonde voor het eerst in zijn leven iets wat van ver op medelijden leek. Of toch minstens medeleven. Het was aandoenlijk. Al even aandoenlijk als die ouwe Lou Reed die onder de indruk was van zijn eigen engeltjeskoor en de reactie van het publiek. "Thank you for having us...this was a little dream come true." Die mens heeft natuurlijk ook al veel meegemaakt. Wellicht nog veel meer dan ik...maar niet op 18 juni 2007.


PS Tiens, Lou heeft in de bissen geen Perfect Day gespeeld.

2 opmerkingen:

Lies zei

Tiens, hebben jullie nog een baas? Nee sorry Henk, ik heb met je te doen. Hopelijk gaat het al wat beter ondertussen! 't Is weekend!

Henk zei

@lies

bedankt voor je medeleven. Zoals je hierboven ondertussen kan lezen is het op het einde van de week nog erger geworden, maar ondertussen gaat het alweer wat beter, dankjewel. En ja, we hebben een soort van baas. Maar nog niet de echte. Maar baas is baas, echt of niet.