het leven volgens henkdecorte

27 juni 2007

Ik ben in de onmogelijkheid te zijn

Spannende dag voor de Vlaamse en federale politiek morgen. Zal Herman De Croo een dag in de 'onmogelijkheid tot ziek zijn' verkeren? De arme man moet al enkele dagen verplichtte platte rust in acht nemen na een kleine inzinking vorige week. De dag na de verkiezingen je volgende campagne al beginnen is dan toch slopender dan eerst gedacht. Hem kennende zal hij wel een dagje vrij nemen van zijn ziekteverlof en dus in in volle glorie aanwezig zijn in de Kamer der volksvertegenwoordigers. Hij wordt er namelijk geacht de voorzittersstoel door te geven aan ...tja aan wie. Pieter De Crem? Lijkt mij onwaarschijnlijk, al is hij volgens enkele politieke waarnemers de grootste kanshebber.
Ah, ik lees net dat De Croo toch nog te zwak is om naar Brussel te komen. Zijn taak wordt overgenomen door het oudste parlementslid. Hij moet dan toch wel heel erg zwak zijn.

En Kris Peeters, de spion van de middenstand in de Vlaamse regering, die het zonder verkozen te zijn in het Vlaams Parlement dan toch tot minister-president heeft geschopt. Peeters mag morgen op een bijzondere plaats zijn eed afleggen: aan het ziekbed van de koning. Albert II hersteld namelijk van zijn heup-operatie en is dus ook in de onmogelijkheid om te zijn waar hij hoort te zijn bij zo'n eedaflegging. En als het onverkozen staatshoofd de onverkozen minister-president niet tot bij zich kan laten komen moet de onverkozen minister-president maar op een ander tot bij de onverkozen staatshoof komen, of zoiets.

Ik denk dat ik morgen ook een beetje in de onmogelijkheid zal zijn om te zijn. Al is het maar om niet opnieuw ambras te maken op het werk. Ik heb me vandaag weer te veel opgewonden over vanalles. Ondertussen vraag ik mij af wat mij het meeste boos maakt: de onbekwaamheid van de mensen waar ik afhankelijk van ben, of de onbekwaamheid van mezelf om daarmee om te gaan. Tegen dat ik het antwoord op deze vraag gevonden heb zijn we alweer een slapeloos nachtje verder.

Geen opmerkingen: