het leven volgens henkdecorte

02 augustus 2007

Afscheid van Radio1


Ik ben weg bij Radio1. Professioneel, ik werk daar sinds vandaag namelijk niet meer. En misschien ook wel als trouwe luisteraar.

Op 3 september start de zogezegde totaal vernieuwde Radio1. Een moderne, open, flitsende, leuke informatiezender, dat had het moeten worden. Zal het dat worden? Ik hoop als luisteraar van wel, ik vrees van niet.

Ach ja, natuurlijk roept elke verandering tegenstand op, dat weet ik ook wel. Soit, we zullen het zien en horen in september.

Weg bij Radio1. Vreemd, het voelt toch een beetje aan als een opluchting. Ik heb er nochtans graag gewerkt maar de liefde was over. Lag het aan die vernieuwingsoperatie van het laatste half jaar? Zou kunnen, misschien lag het aan mij en was ik gewoon toe aan nieuwe arbeidslucht.

In ieder geval: ik mag nu - als luisteraar - vrijuit zagen en klagen over dat fucking muziekbeleid van Radio1! Ik hoor op Radio1 fijne muziek, af en toe wordt ik er verrast door iets wat ik al lang niet meer heb gehoord, af en toe leer ik er iets nieuws kennen...maar het grootste deel van de tijd hoor ik plaatjes die ik gisteren, eergisteren en alle voorgaande dagen ook al heb gehoord. AAAAArrrgghh! Welke luisteraar van Radio1 wil vandaag, op donderdag 1 augustus heel graag nog eens 'Love of the common people' in de versie van Bruce Springsteen horen, of 'Divine Idylle' van Vanessa Paradis? Ik heb op zich niks tegen die nummers maar een geniaal staatsman heeft ooit gezegd: 'trop is te veel'. Hij had begot gelijk.


Het vreemde is: alle Radio1-luisteraars die ik ken klagen daarover (tot voor kort meestal tegen mij). Meer nog: ALLE Radio1-medewerkers die het goed menen klagen daarover. Welke nitwits beslissen er dan om dat systeem in stand te houden? Ik ken ze. Ik ga ze niet noemen, ze zijn het niet waard. Ik ben trouwens weg bij Radio1, ook als luisteraar.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

wel henk, ik vind dat jammer. dat je op 4 september vertrek als luisteraar, dat zou ik ook nog flauw vinden maar toch al wat dapperder. maar zo je collega's al opgeven voor je het ook maar een kans geeft .. tja, zouden we dat wel doen? ;-)

imbol

henk de corte zei

@ imbol
fair enough, ik zal nog luisteren tot half septembr en pas dan oordelen. Voor alle duidelijkheid: ik geef mijn (ex-)collega's niet op. Wel de mannen en vrouwen die beslissen dat we op Radio1 telkens dezelfde 32 platen moeten horen.

Anoniem zei

Het doet deugd ook eens een ander horen zeggen dat de muziekkeuze op radio 1 lousy is. 1 keer Miloh is goed, tien keer gezeur.