het leven volgens henkdecorte

29 augustus 2007

De nieuwe Radio1, nu mét beeld!

Nog 5 keer slapen en we worden wakker met de nieuwe Radio1. Mijn oude collega's lossen voorlopig niet veel over de grote veranderingen. Koen Fillet en Flip Feyten doen bijvoorbeeld nog heel mysterieus over het programma dat ze - helaas niet samen maar afwisselend - zullen presenteren tussen 7 en 8 's avonds. Ik kijk toch al een beetje uit naar het aardappelen schillen op maandag, dat is namelijk de ideale manier om op dat moment naar de radio te luisteren heb ik al ondervonden. Vroeger moest dat met de uitzendingen voor derden als compagnon, het kan met Koen en Flip toch niet slechter worden, lijkt me. Grapje, jongens.

Annemie heeft Koen als co-presentator ingeruild voor Sven Pichal. Ze zullen een consumentenprogramma maken dat volgens de bazen vooral niet omschreven mag worden als 'consumentenprogramma'. Die bazen toch.
Oh ja, en ex-baas Jan Hautekiet presenteert in het weekend een actualiteitsquiz. Toen ik het hoorde geloofde ik het niet. Het blijkt toch waar te zijn.

Wie ook nieuwsgierig is naar alle nieuwe namen en stemmen krijgt in dit filmpje een voorsmaakje. Let op, het duurt wel 16 minuten! Beetje lang om een topper op You Tube te worden, maar wel interessant.
Wat mij opviel is dat er bij de nieuwe Radio1 opvallend veel in het donker wordt gewerkt. Zou dat een nieuwe besparingsregel zijn? En 't is dat ik als ex-insider weet wat de rol van Luc Janssen is bij Radio1, maar uit het filmpje kan je dat toch niet meteen opmaken. Ik zal jullie teleurstellen: Luc gaat (nog?) niet presenteren bij Radio1.
Toch wel een beetje spannend.

Geen opmerkingen: