het leven volgens henkdecorte

29 augustus 2007

Eindelijk vakantie!


Eindelijk vakantie! Het is de titel van een cd van Gorki van enkele jaren geleden. De hoes, zie hiernaast, is een schilderij van Bent van Looy van Das Pop. Ik heb 'm vorige week donderdag ook luid gedraaid in de auto. Niet omdat ik 'm zo geweldig vind, sorry Luc, het was me enkel om die titel te doen. Ik was namelijk met de twee oudste meisjes op weg naar 'papakamp': een lang weekend kamperen met mijn goede vriend D. en zijn 4 zonen. Twee vaders, zes kinderen, 4 dagen kamperen zonder moeders, dat heet papakamp. En het was heerlijk! Niet ver weg, dat is niet nodig voor een heerlijke vakantie. Op 24km van bij ons thuis ligt het provinciaal domein De Gavers. Een prachtig domein met een fijne camping.

Ondanks het fijne gevoel bij vertrek zag het er nochtans slecht uit in het begin: toen we er arriveerden regende het pijpenstelen en het plekje dat we kregen toegewezen zag er allesbehalve gezellig uit. Het was een druilerig hoekje in een donker camping-straatje en het lag er vol gigantische plassen. Maar dankzij het onderhandelingstalent van D. kregen we een geweldig stekkie op de trekkersweide. Een grote speelweide met ruim plaats voor drie tenten, een shelter, een hangmat, zes fietsen en een grote muur om 'muurke-shot' tegen te spelen, wat moet een mens nog meer hebben om gelukkig te zijn? Een heel kleine beetje zonneschijn zo bleek al snel. Donderdagnamiddag klaarde het weer op en we hebben de rest van het weekend geen druppel regen meer gehad.

Terwijl de papa's kletsten over het werk, Yves Leterme en het fenomeen 'bloggen' amuseerden de kinderen zich uren aan een stuk met alles wat De Gavers te bieden hebben en met elkaar.
We hebben ook drie dagen na elkaar buiten gezwommen in de bijzonder aangename zwemvijver, het klinkt misschien onnozel, maar buiten kunnen zwemmen geeft mij het allermooiste vakantiegevoel.

Toch een kleine bedenking gemaakt tijdens ons verblijf: er was verbazingwekkend weinig volk. Niet dat dat ik dat erg vond, integendeel, maar het viel wel op. Er is de voorbije jaren zwaar geïnvesteerd in dat domein (mooie infrastructuur aan de zwemvijver, gigantische speeltuin, klimmuur, skateramp,... ) en toch was het er op een mooi zomerweekend als nu extreem rustig. Vreemd. Blijkbaar staan de mensen liever in de file naar zee of betalen ze zich blauw aan weekje zonnebaden in Turkije. Ik begrijp de mensen hoe langer hoe minder.

Soit, mijn 4 dagen durende vakantie zit er helaas ook alweer op. Maar het heeft godverdomme fucking deugd gedaan.

Geen opmerkingen: