het leven volgens henkdecorte

13 augustus 2007

Meer antwoorden dan vragen

Fijn beroep heb ik. De voorbije weken heb ik volop meegewerkt aan een nieuw quiz-format voor televisie. Er was al een basisidee door enkele collega's op papier gezet, maar na een paar keer testen (quizjes gespeeld!) hebben we er nog flink aan gesleuteld. Het idee achter de quiz is simpel: er worden vragen gesteld waarop meer dan één antwoord mogelijk is. Er zijn dus verschillende juiste antwoorden, maar je kan je onderscheiden van de medespelers door net dat antwoord te geven dat zij niet hebben. Hoe unieker je antwoord, hoe meer punten je scoort. Zoiets ongeveer.
Ik mag er natuurlijk nog niet te veel over zeggen en schrijven, maar je kan je wel al inschrijven op de Canvas-site. Alleen niet bij vertellen dat je mij kent.
Ik begin nu al naarstig te zoeken naar vragen met tussen de 4 en de 12 mogelijke antwoorden. Niet meer, niet minder.

Geen opmerkingen: