het leven volgens henkdecorte

03 september 2007

Veel geluisterd vandaag*

*Dat moest. Ik was het aan mezelf verplicht na al het voorgaande. Het is natuurlijk wat vroeg om na 1 dag al een oordeel te vellen. Sommigen deden dat nochtans al. Bij Lode Roels in 'vandaag' werd Chris Van Camp om haar mening gevraagd over de nieuwe Radio1. Ze zei iets in de trant van: "na al die berichten over 'totale vernieuwing' en 'tablula rasa' viel dat allemaal nogal mee. De nieuwe Radio1 leek nogal veel op de oude." Blij dat Chris het heeft gezegd. Toen ze daarna iets wilde poneren over nieuws dat geen nieuws zou mogen zijn maar toch wordt opgeklopt totdat het nieuws is werd ze door Lode de mond gesnoerd met de stelling: "dat zijn nu eenmaal de wetten van het nieuws." Blij dat Lode het heeft gezegd.

Ook veel muziek gehoord. Geweldige platen van Eels, U2, Maximo Park, Red Hot Chili Peppers. Ook fijne oudjes van The Stranglers, The Police (dank u J.D.) én enkele keren verrassende dingen(Tragically Hip, The Beatles zowaar!) . Ook gehoord: de mooiste plaat van het moment: 'Hey there Delilah' van Plain White T's. Alleen al dat zinnetje in strofe 3: "I know times are getting hard. But just believe me girl. Someday I'll pay the bills with this guitar."! Wie zoiets kan schrijven verdient een wereldhit. Evan Dando van The Lemonheads schreef ze ook zo. Hij heeft er de schoonste wijven mee binnengedaan maar een echte wereldhit heeft ie niet gescoord. 'Hey there Delilah', heel straf. Wel jammer dat ik het vandaag al twee keer heb gehoord. Wellicht hoor ik het morgen opnieuw twee keer. Net zoals ik ook Regina Spektors 'On my radio' , Flip Kowliers 'Donderdagnacht' en 'She calls up' van Crowded House vandaag twee keer heb gehoord. Stuk voor stuk goeie nummers, maar trop is te veel. (of had ik dat al eens geschreven?). Zo maak je die goeie nummers toch kapot? Asjeblief speel 'Hey there Delilah' maar 1 keer per week, maximum, ik denk dat Plain White T's vanaf nu ook wel zonder de duw van Radio1 hun bills kunnen betalen met this guitar.

Geen opmerkingen: