het leven volgens henkdecorte

03 oktober 2007

Memorabele verjaardag


Ik ben geen verjaardagsmens. Als ik geen kinderen had die daar op staan zou ik mijn verjaardag wellicht ook niet 'vieren'. Niet omdat ik me slecht voel weer een jaartje ouder te zijn, dat is het niet. Gewoon omdat ik de symboliek van zo'n verjaardag alweer kapotrelativeer. Sorry, ik kan er ook niet aan doen.
Mijn broer is ook geen verjaardagsmens. Hij zou er wellicht niet zwaar aan tillen als ik 'm niet zou feliciteren op die dag. En toch voelde ik me gisteren slecht. Voor het eerst in mijn leven was ik de verjaardag van mijn broer H. vergeten. Mijn moeder moest mij er aan herinneren of hij was gepasseerd zonder meer. Broertje zit op dit moment in Kameroen. Hij probeert daar samen met zijn madam aan ontwikkelingssamenwerking te doen. Ik heb daar mijn bedenkingen bij, hij weet dat, maar daar hebben we het nu niet over. Wat ik wilde zeggen is: hij zit ver weg, niet alleen letterlijk. Vreemd. Ik zie 'm nochtans doodgraag.

H., geniet van je verjaardag en maak dan dat je weer snel terug bent, voor ik je helemaal vergeten ben.

Geen opmerkingen: