het leven volgens henkdecorte

26 november 2007

ik leef nog


Ik blog dus ik besta. Er bestaat in de logica een stelling die zegt dat daaruit ook het volgende kan worden afgeleid: een blogger die niet meer post is dood. In de voorbije twee maanden heb ik nogal wat verontruste mails gekregen. Vrienden en collega's vroegen zich af of het wel goed met me ging. Het feit dat zelfs die mails niet meteen beantwoord werden maakte de ongerustheid alleen maar groter. In eerste instantie moest het bloggen wijken voor drukke opnamedagen voor 1JaarGratis, wat later kwam het in de verdrukking door inpak- en verhuiswerk en sinds twee weken is het onmogelijk geworden wegens niet langer online. Ik woon nu namelijk bij de schoonmoeder en die overweegt op haar 75ste geen internetaansluiting meer. Dat laatste verklaart ook het niet meteen beantwoorden van die verontruste mails én het feit dat ik tijdelijk geen schoonmoedermoppen meer vertel.

Misschien wilde ik onbewust ook wachten met een nieuwe post tot mijn leven voldoende ingrijpend was veranderd. Maar waar wachtte ik dan op? Een gesplitst land? De Rode Duivels gekwalificeerd voor een groot toernooi? Wim Vanseveren die de VRT redt? Ons huis eindelijk klaar? Het had gekund, de waarheid is iets trivialer: ik kom na enkele weken afwezigheid opnieuw werken en gebruik de verplichte middagpauze voor een nieuwe post.

Ging het de voorbije maanden goed met me? Het antwoord daarop is nogal ingewikkeld. De bouw van ons huis verloopt ... laat ons zeggen: gestaag. Volgens Van Dale betekent dat "zonder ophouden of tussenpozen, voortdurend". Dat zegt natuurlijk niets over de snelheid waarmee gebeurt wat er gebeurt. Is het toeval dat gestaag rijmt op traag? Binnenkort meer.

Maar ik leef dus nog. Al had ook dat anders kunnen zijn. Maak zelf uw zin met de woorden auto, controle, stuur, beton en paal en concludeer daarna met "veel geluk gehad".




1 opmerking:

karolien zei

Dag lieve H.
Ook ik had dezelfde angsten over het uitblijven van nieuwe blogs.
Dikke kus van de vrouw van je fijne vriend D.
K