het leven volgens henkdecorte

11 december 2007

182 dagen (ongeveer)

Wat zal er eerst af zijn, ons huis of een nieuwe federale regering?
Maandenlang had ik zonder twijfelen mijn geld op het eerste gezet. Veel geld zelfs. Stilaan blijkt dat ik blij mag zijn dat ik geen geld op overschot had om te verwedden.
Vanmiddag kreeg ik tijdens mijn bezoek aan de werf een sms van De Standaard dat Yves Leterme al bereid is om vice-premier te worden onder Guy Verhofstadt. Die regering kan dus niet lang meer uitblijven. En ons huis? Daar staat godverdomme nog niet eens een dak op. Al meer dan 6 weken probeert de dakwerker mij wijs te maken dat hij wacht op droog weer om nu eindelijk eens aan het leggen van die pannen te beginnen. Bijna dagelijks zie ik her en der daken leggen (vroeger lette ik daar niet zo op, toegegeven), maar dat gebeurt dan wellicht door onverantwoordelijke waaghalzen die de sector verpesten.

Wat deed ik op de werf vanochtend? Een greppel graven om de aansluitingen van afval- en regenwater te kunnen aansluiten op resp. septische en regenput.
Wat bleek op de werf vanochtend? Dat de aannemer die twee putten heeft omgewisseld en dat de buizerij dus verkeerd ligt.
Zucht.

Zou de Wetstraat 16 met een sleutel-op-de-deur formule gezet zijn?

Geen opmerkingen: