het leven volgens henkdecorte

14 december 2007

Wilt gij mijn vriendje zijn?

Nu is het genoeg geweest. Vanochtend vond ik in mijn postvak al voor de 7de of 8ste keer in enkele weken tijd een uitnodiging voor LinkedIn. Het is blijkbaar erg hip om mensen via mail te vragen of ze willen deel uit maken van jouw virtuele netwerk op LinkedIn. (in het begin las ik dat nog als Linkedln, met een "l" van Leo als voorlaatste letter, ik klonk zowaar een beetje als Lisbeth Imbo toen ik dat luidop probeerde uit te spreken.)

Ik wil het belang van een goed netwerk niet negeren, maar hoeft dat per sé geïnstitutionaliseerd te worden via een een extern Amerikaans software-bedrijf?
Vooral dat citaat waarmee die uitnodiging eindigt is er te veel aan. "Increasingly, if you're not LinkedIn, you're left out". Het is een citaat uit CNN-Money, de business-website van CNN. Dat zegt toch al genoeg?

In het begin negeerde ik al die uitnodigingen en liet dan via sms of telefoon wel even weten dat ik aan "dat soort dingen" liever niet wilde deelnemen. Als ik dan 'ns vroeg wat dat netwerk precies inhield en waarvoor het goed kon zijn kon niemand mij daarop antwoorden.
Negeren dus. Maar vanochtend werd het me dus te veel. Ik heb mijn lieve vriendin K. een mail teruggestuurd die begon met "no fucking way". De mail eindigde gelukkig nog net met "vergeef het me".
Maar wat deed ik daarna? Ik klikte toch maar 'ns die link aan en heb me ingelogd op LinkedIn. Volgens de ingevoerde gegevens ben ik nu een student uit West-Samoa die nu in Albanië in de entertainmentindustrie werkt. Hopelijk herkent K. mij daarin. Verder gebeurde er niks. Heel flauw die LinkedIn.

Wie wil er het vriendje zijn van die West-Samoese student in Albanië? Gewoon inloggen via deze link. Een mens weet nooit waarvoor het goed is.

4 opmerkingen:

tante annie zei

zijt blij dat ze u niet vragen voor facebook. dat is helemaal kermis.

Anoniem zei

"Vriendjes zijn" is sowieso niet echt voor jou weggelegd of ondertussen wel soms? *Knipoog*

henk de corte zei

@ anoniem
ik ben inderdaad nogal selectief in het "vriendjes zijn". Mag het?

Anoniem zei

jij mag alles he genk