het leven volgens henkdecorte

07 februari 2008

Een emotionele vis

Als ik zeg dat de mannen van de De Laatste Showband straffe muzikanten zijn trap ik een open deur in ter grote van de cinquentenaire in Brussel. Maar daarbovenop hebben ze ook nog eens een geweldige backcatalogue. (Bijna had ik het cliché 'wandelende muziekencyclopedie' gebruikt). De beste momenten hebben ze namelijk op dagen dat ze geen verplicht nummertje moeten doen met een muzikale gast. Dan doen ze gewoon waar ze zin in hebben en dat is er meestal boenk op. Gisteren was het weer van dat. Toen Frieda het nummer wilde aankondigen vroeg ze 'muziekkenner' Marc Didden of hij al ooit van de An Emotional Fish had gehoord. Niet dus. Ten huize De Corte echter sprong er iemand rechtop die tijdens het laatste gesprek toch enigzins was ingedommeld. Frieda probeerde Didden toch nog even warm te maken met een introductie waarin ze de woorden 'aanstekelijk' en 'jaren '90' gebruikte.

En toen begon die bas-intro.

Ik weet het, het is pure nostalgie, maar de 3 minuten die daarop volgden maakten mij week, een beetje zoals - en die zat er al van mijlen ver aan te komen - een emotionele vis zich moet voelen.
De LP van AEF die opent met 'Celebrate' heb ik ergens, maar aangezien die niet afspeelbaar is op mijn JVC XL-Z1050 (dat is namelijk een cd-speler) heb ik die plaat toch al een jaar of 15 niet meer gehoord. Dus: dankuwel DLS-band voor deze trip down memory lane.

Celebrate. This Party's over. I'm going home.

video

Wie het origineel wil horen kan HIER terecht.

1 opmerking:

Hakke de Fakke zei

schitterend nummer. ze hebben als ik me niet vergis een paar keer in de 2 meter sessies gezeten.