het leven volgens henkdecorte

05 februari 2008

Hij geeft geenen gevonden

Bert Geenen is terug. En hij hangt overal langs Vlaamse wegen op 20 m² affiches. En hij heeft nieuws.
De affichemaker bedoelt daarmee dat Bert Geenen opnieuw radiopresentator is en dat hij het nieuwe ochtendblok van 4FM presenteert. En daar zit veel nieuws in.

Dat bedoelen ze. Maar ik lees iets helemaal anders. Het nieuws is: Bert heeft bijna een jaar lang zitten zoeken naar 'een radiopersoonlijkheid' om dat ochtendblok te presenteren. Hij heeft daarvoor echt ALLE goeie radiomensen in Vlaanderen aangesproken. Hij heeft hen mooie loonbriefjes beloofd en carte blanche gegeven, onder hen de meest getalenteerde Radio1-presentator (Rarara!) en Cubaanse sigaren rokende mannen met een dikke Woody Allen-bril.
Alleen, hij heeft niemand gevonden en dus heeft hij van armoe beslist om het dan maar zelf te doen.

Maar is dat slecht nieuws? Dat weet ik zo nog niet. De website van 4FM-Actueel is wat povertjes - zeker in vergelijking met de overdaad van Radio1.be en deredactie.be - maar de uitzending zelf heb ik nog niet kunnen beluisteren. Morgen zeker 'ns doen.
Waar is de tijd dat de Bert Geenen van Studio Brussel mijn ochtenden verteerbaar maakte, was het nu '70-'80 of '90? Jan Hautekiet en Jan Sprengers zijn al helemaal terug dankzij Radio1. Bert Geenen praat weer intro's vol. Nu nog Chris Dusauchoit met een nachtelijk muziekprogramma en ik voel me weer jong. Stel u voor.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Is koen fillet wérkelijk de enige mens op radio 1 die nog tegen jou wil praten?

henk de corte zei

@anoniem
Zelfs dat niet, ook Koen praat niet meer tegen mij.