het leven volgens henkdecorte

25 februari 2008

Nieuws over Miele

Yves De Smet van De Morgen en Peter Vandermeersch van De Standaard voeren al jaren een soort van koude oorlog over wie de de beste kwaliteitskrant van Vlaanderen maakt. In plaats van de kwaliteit van hun kwaliteitskrant te bewaren doen ze vooral hun uiterste best om onder het mom van het uitbrengen van een krant de meest commerci├źle trucs boven te halen.

Ik ga het grapje niet meer maken dat je binnenkort een gratis krant krijgt als je een boek of een dvd koopt, dat hebben anderen mij al voorgedaan. Maar dit wil ik toch wel even kwijt.

Zo zag de - ongevraagde trouwens - mail eruit die ik vanochtend van De Morgen kreeg:




Er is geen enkel verschil in lay-out tussen de links naar de echte nieuwsberichten (Raad van wijzen en Oscars) en een advertentie die rechtstreeks naar de website van Miele doorlinkt.
Ben ik een ouderwetse zaag als ik mij daar aan stoor? Of ben ik gewoon naïef als ik mij laat verleiden om op dat Miele-bericht te klikken?

Geen opmerkingen: