het leven volgens henkdecorte

18 maart 2008

Zouden we dat wel op de radio doen?


Sinds enkele weken zijn mijn vrouw en ik op zoek naar een nieuwe autoverzekering. Er is ons namelijk vriendelijk maar kordaat verzocht om op te hoepelen bij Argenta/Aras omdat we een als chauffeurs een 'verhoogd risico' vormen. Argenta/Aras was ook nog 'ns zo vriendelijk om onze gegevens op de (zwarte) RSR-lijst van Datassur te zetten. Het gevolg is nu dat we bij geen enkele verzekeringsmaatschappij nog een betaalbare BA-verzekering vinden.

Toen Annemie Peeters mij onlangs vroeg "hoe gaat 't?" voelde ik de drang om dat te vertellen. Samen met de eindeloos aanslepende werken aan ons huis is dat namelijk iets wat de voorbije weken mijn humeur en gemoed mee heeft bepaald.

Annemie luisterde niet enkel als vriendin naar mijn verhaal, maar ook als presentator van haar consumentenmagazine Peeters&Pichal op Radio1. Zij en haar collega's moedigden mij aan om dat verhaal op de radio te vertellen. Ik twijfelde (de titel van deze blog schoot me meermaals door het hoofd) maar deed het toch.
Vanochtend deed luisteraar H. (een beetje onnozel, dat pseudoniem, maar soit) zijn verhaal op de radio. P&P hadden ene mijnheer De Clippele van Assuralia uitgenodigd om te repliceren. Klik hier om het gesprek te beluisteren.

Achteraf had ik spijt van mijn toezegging.
Er gingen nogal wat belangrijke nuances verloren waardoor ik het gevoel had dat veel mensen zullen zeggen: "ja, maar die mens had 4 accidenten in een jaar tijd en dan komt 'm klagen dat hij geen verzekering meer vindt!"
Een onbehaaglijk gevoel overhouden na een gesprek op de radio. Nu ondervind ik zelf wat ik jarenlang andere mensen heb aangedaan, het leven is dan toch fair!

Sven stuurde me nog tijdens de uitzending een mailtje dat het jammer was van dat gebrek aan nuances maar dat mijn verhaal heel wat mensen de ogen heeft geopend en dus zeer nuttig was. Sven is een schatje en ik heb nog steeds geen betaalbare verzekering.

UPDATE: pure kolder: ik ontving de dag na de uitzending een brief van de verzekeringsmaatschappij met de vraag om mijn bijdrage voor het volgende semester te betalen! Wat als ik dat nu eens gewoon doe?

Geen opmerkingen: