het leven volgens henkdecorte

15 april 2008

Verloren voorwerpen

Op één week tijd verloor ik zowel mijn abonnement van De Lijn als mijn personeelsbadge. Ja dat ligt aan mij, ik ben een ramp in dat soort dingen.
Dat abonnement moet uit mijn jaszak gesukkeld zijn bij het opstappen. Ondertussen heeft een eerlijke en vriendelijke vinder dat abonnement opgestuurd met de post. Dat kostte die mevrouw of mijnheer minstens wat moeite, een postzegel en een enveloppe. Ik had hem of haar graag uitgebreid bedankt. Helaas: geen naam, geen adres, geen telefoonnummer.
Mijn personeelsbadge is zéker teruggevonden door iemand op de VRT, ik heb ze namelijk laten zitten in een koffieautomaat en toen ik dat een uur later besefte was ze helaas al verdwenen. Het enige wat die vinder moet doen is een mailtje sturen met de zin "hey De Corte, ik heb uw badge gevonden. Kom maar halen." Daar is geen enveloppe voor nodig, geen postzegel, enkel wat minimale moeite.
Van de collega's moet je 't hebben.

UPDATE 18/04: telefoontje gekregen van 'de security'. Personeelsbadge is teruggevonden en daar afgeleverd. Na controle blijkt zelf de €4,65 die er nog opstonden onaangeroerd. Ik moet dus die zware woorden van hierboven terugnemen en de vinder bijzonder dankbaar zijn. Maar opnieuw: geen naam, geen adres, geen telefoonnummer. De kans dat hij/zij deze blog leest is klein, maar ik kan toch moeilijk met een bordje op de vrt rondlopen, dus daarom: heel erg bedankt voor uw eerlijke vinding.

Geen opmerkingen: