het leven volgens henkdecorte

15 mei 2008

Anchor in het decor

Een blog bijhouden en een complete ramp zijn in computersoftware: het is een combinatie die even moeilijk functioneert als François Sterchele en een cursus defensief rijden. Ik heb geprobeerd om een fragment uit Phara te selecteren als bewijs maar ik slaag daar maar niet in.
Dan maar zonder:

In de uitzending van dinsdag zat een geweldig boeiend gesprek met de ere-consulgeneraal van Myanmar in Nederland en met Diab Abou Jahjah, net terug uit Libanon om - hopelijk - vrijgesproken te worden van zijn aandeel in de rellen na de moord op...enzoverder.

Enfin, het leken mij bijzonder boeiende gesprekken, ware het niet dat ik constant werd afgeleid door een gezicht in het publiek dat mij bijzonder bekend voorkwam. Vlak achter Phara de Aguirre, en in de loop van de hele uitzending dus een paar tientallen keren heel duidelijk herkenbaar in beeld, zat Lisbeth Imbo. Lisbeth is in het dagelijkse leven afwisselend presentatrice van De Ochtend op Radio1 en van Ter Zake op Canvas.

Misschien moet ik mij daar als kijker niet te veel vragen bij stellen....maar tijdens de uitzending schoten er toch allerlei dingen door het hoofd die op een vraagteken eindigden.

Wat zat Lisbeth daar te doen?
Kwam ze zich voorbereiden op haar volgende programma?
Had ze nog geen zin om naar huis te gaan?
Zat ze daar in haar vrije tijd of liepen haar uren nog?
Waarom zat ze zo prominent in beeld?
Heeft de regisseur haar gevraagd om precies op die meest in beeld komende stoel te gaan zitten?
Wist ze dat ze daar zo vaak in beeld zou komen?
Was er die dag een acuut gebrek aan studiopubliek?
Wist Phara wie er achter haar zat?
Wat zou Phara daarvan denken?
Waarom ontbreekt er een 'e' in haar voornaam?
Waarom zit ik mij daar druk in te maken?
Zou ik niet beter gaan slapen?

UPDATE (na reactie): Ik heb me alweer vergaloppeerd. De dame achter Phara blijkt niet Lisbeth te zijn. Er is dus een lookalike. Wat me meteen bij de vraag brengt: hoe zou het zijn om als lookalike van Lisbeth I. door het leven te gaan?

1 opmerking:

imbol zei

Lisbeth zat daar niet.
Stel je daar dus zeker maar eens wat vragen bij.

L