het leven volgens henkdecorte

20 mei 2008

Leve de onheilsberichtgeving in de media!

35minuten, meer niet. Normaal doe ik er in de ochtendspits met de auto minstens een uur en 15min over om naar het werk te rijden, vandaag dus 35minuten. Ik moest om 10u in de studio staan en stond daar om 8u45 al te schilderen voor een gesloten deur.
Maar normaal is het dus 5 kwartier. Dat is me veel te veel voor 32km afstand en daarom neem ik meestal de trein.

Vandaag kon dat niet, ik moest de kinderen 17km verder aan de schoolpoort afzetten, peuter naar de creche voeren, tapes naar de montagestudio brengen en op de VRT geraken. Auto dus. Ik had op een rit van 2,5 uur gerekend. Ah ja, ik ben een geïnformeerd man. Alle kranten en tv-journaals voorspelden zo'n chaos op de weg ("Monsterfiles") dat het even leek alsof je compleet gek of totaal analfabeet moest zijn om vandaag naar Brussel te rijden. De Wachttoren was in vergelijking met de gewone pers plots een nieuwbrief voor de Liga van Positivo's.

Haha! De onheilsberichten hebben hun werk gedaan: nog nooit was de Brusselse ring op een werkdag tussen 8 en 9 uur zo leeg als vandaag.
Uit welingelichte bron heb ik vernomen dat ze bij Radio1 van plan waren om hun programmaschema aan te passen om te kunnen berichten over de verwachtte chaos. Het worden nu wellicht 24 reportages en live-verslagen over het ontbreken van die voorspelde chaos.


En krijgen we nu een allemaal een sorry-pas voor een gratis gazet?

Geen opmerkingen: