het leven volgens henkdecorte

30 mei 2008

Mijn gehypete restaurant

Ik wilde hier iets schrijven over het feit dat ik blij ben dat die 'Mijn Restaurant' hype nu eindelijk gedaan is, tot ik besef dat ik er nu zelf weer over begin.

Misschien was het wel echt een geweldig goed programma, ik kan daar niet over oordelen, ik heb alles bij elkaar misschien 5 minuten gezien van de hele reeks. Er is ook niks mis met het feit dat een dik miljoen Vlaamse tv-kijkers zich amuseren met ernaar te kijken. Daarvoor dienen amusementsprogramma's. Er is ook niks mis met het feit dat zo'n programma een geweldige hype wordt, zelfs niet als Vlamingen door een tv-programma plots hun gedrag in een horeca-etablissement wijzigen. Allemaal niks mis mee.

Maar moet dat nu echt in de duidingsprogramma's zo uitgebreid aan bod komen? Zelfs mijn nachtrust leed eronder. Eerst werd ik bij het indommelen gestoord door het een reportage in Terzake, dan schrok ik wakker door een irritant late nieuws-SMS van De Standaard en vanochtend ontwaakte ik met een reactie van Jelle en Micheline én een studiogesprek met topkok Guy Van Cauteren in De Ochtend van Radio1.

Jaja, ik ken die argumenten wel: "het nieuws moet gaan over de dingen die de mensen bezighouden." Ik hoop dat ik straks een SMS van De Standaard krijg met de de ontknoping van 'Thuis'. Anders kan ik niet slapen.

Geen opmerkingen: