het leven volgens henkdecorte

28 juli 2008

Anger is an energy

"Anger is an anergy" zingt Johnny Lydon/Rotten in de P.I.L.-klassieker 'Rise'. Hij heeft gelijk. Het hele weekend heb ik dat stuk woestenij achter ons huis zitten omspitten om het zaaiklaar te maken. En ondanks de hitte ging dat bijzonder vlot. Ik was namelijk kwaad. Op wie of wat doet er even niet toe, maar de razernij deed mij als een bezetene in dat werk vliegen. Het resultaat is nu een proper gezaaid stukje pelouse.

Maar er is helaas nog meer. Volgens mijn Van Dale Engels-Nederlands betekent anger niet alleen woede of razernij, maar ook ontsteking. Zijn die vreselijke pijn in mijn linkeronderarm en die gevoelloze vingers te wijten aan een ontstoken zenuw/pees door overbelasting? Het zou natuurlijk wel kunnen. Zou de dokter vertrouwd zijn met het oeuvre van P.I.L.?

UPDATE: Het verdict is gevallen: een tenniselleboog. En ik heb al 25 jaar niet meer getennist! Goede raad van de apotheker: "gewoon laten rusten, ..., neen, zelfs niet typen" Tja.

Geen opmerkingen: