het leven volgens henkdecorte

25 augustus 2008

De sousafoon rules!

Dit weekend heb ik op de valreep nog een geweldig fijn festivalluik aan deze zomer gebreid. Het altijd gezellige Feest in het Park in Oudenaarde wist mij ook dit jaar met een alweer schoon affiche te overtuigen de regen te trotseren.
Op vrijdag met de ene dochter vooral genoten van Le Peuple de l'Herbe en van A Brand, al besefte ik tijdens dat optreden dat ik beter oordopjes had meegebracht voor die dochter. Tienjarigen meenemen naar een muziekfestival met alternatieve muziek is één ding, blijvende gehoorschade veroorzaken is iets anders.
Op zaterdag met de andere dochter ongelooflijk straf concert gezien van The Roots. Volledige live gespeelde jazzy hiphop. Live drums, live percussie, live gitaar en vooral: live tuba of sousafoon. Ik heb al een draailier gezien bij Wendy&Lisa, een zingende tuinslang bij Mano Negra en een schroevendraaier bij Sonic Youth, maar deze bastuba was meer dan enkel een gimmick, het werd gebruikt als echt basisintrument, nagenoeg het hele optreden lang. Het is toch straf dat je na 20 jaar festivalbezoek en enkele honderden (of zijn het al duizenden?) optredens toch nog verrast kan worden.


Geen opmerkingen: