het leven volgens henkdecorte

05 oktober 2008

Raadsels en feiten

1.
Badkamertegels. Kunnen die van kleur veranderen?
Ik zou denken van niet.
Ook niet door vocht of zo?
Neen, dat is toch gebakken en zo en dat is toch iets email-achtigs, dat kan toch niet van kleur veranderen? Het voegsel, dat misschien wel, maar de tegels zélf niet.
En ook niet als ze super-super-goedkoop waren?
Neen, als ze te dun zijn kunnen ze wel makkelijker barsten, dat wel. Maar van kleur veranderen, neeuh.
Toch wel.En het is zo raar, het gaat met een tempo van gemiddeld 1 tegel per dag. Ongeveer. En het is geen gezicht.

2.
Zo'n slagboom van een betaalparking. Denk je dat die plots naar beneden kan schieten als je er door rijdt?
Hoe bedoel je?
Welja, zo'n slagboom. Ik redeneerde tot voor kort altijd dat die ook berekend is op auto's met een aanhangwagen of een caravan. Dus: als je maar kort genoeg op je betalende voorganger rijdt blijft dat ding wel open.
Ik begrijp het niet goed.
Wel, ik deed dat om niet te moeten betalen.
Ah ja! En, lukte dat?
Ik heb zo al tientallen keren gratis geparkeerd en wellicht al een paar honderd euro uitgespaard.
Dat is straf. Maar ik zou dat precies toch niet riskeren.
Ik nu ook niet meer.

Geen opmerkingen: