het leven volgens henkdecorte

07 november 2008

Slechte reclame

George Washington was niet alleen de allereerste president van de Verenigde Staten. Het is blijkbaar ook de naam van een Belgisch communicatiebureau.

Ze dachten daar vorige week: misschien moeten we maar van de Amerikaanse presidentsverkiezingen gebruik maken om onze naambekendheid te vergroten. Dat leek een goed idee.

En dus kochten ze advertentieruimte in De Morgen. (hier te bekijken)
Veel witruimte, een enkele slogan in grote groene letters: "Proficiat Barack. Groetjes, George" en dan onderaan wat meer uitleg over het feit dat George Washington een communicatiebureau is. En wat ziet mijn nochtans met wallen omrande oog in de laatste zin van de tekst? Een lelijke taalfout. Er staat "Maar dat weten zij natuurlijk net zo goed als ons". Die ons moet wij zijn en dat doet pijn aan mijn ogen en mijn taalgevoel en dat is toch wel heel slechte reclame voor een communicatiebureau.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat ziet mijn nochtans met wallen omrande oog in de negende zin van jouw tekst? Een lelijke typfout. Er staat "Profiat Barack". Die Profiat moet Proficiat zijn en dat doet pijn aan mijn ogen.

henkdecorte zei

een spijtige typfout op een persoonlijke blog lijkt mij iets minder pijnlijk dan een taalfout in een betaalde advertentie in enkele tienduizenden kranten. Maar u heeft natuurlijk gelijk.

Lode zei

Dan komt George Washington er veel beter en grappiger uit in deze reclamespot van een Amerikaanse GSM maatschappij.