het leven volgens henkdecorte

08 december 2008

Accidents waiting to happen

Sommige dingen zijn voorspelbaar. Ook zonder zesde zintuig. Een knie die al enkele maanden luidop protesteert wanneer hij geplooid wordt, daar moet vroeg of laat een pijnlijk gevolg op komen. En zo geschiede. Wat vorig weekend een mooie wintertocht rond het drielandenpunt Luxemburg/Belgiƫ/Duistland moest worden is uitgedraaid op een pijnlijke affaire.

Morgen mag/moet ik na anderhalve week manken op een dieet van ontstekingsremmers onder de scanner om uit te maken of het nu de meniscus dan wel de ligamenten zijn die het begeven hebben. Dat maakt naar het schijnt een verschil van enkele weken of enkele maanden rustig-aan-met-de-knie. Voor een zaalvoetballer die ook nog veel fysieke arbeid in de tuin in het vooruitzicht heeft maakt dat een groot verschil.

En blijkbaar komen ook aangekondigde ongelukken niet alleen. Ik heb me al suf gepiekerd om in die kapotte knie geen metafoor te zien voor het huwelijk. Ik moet daar maar mee stoppen, het helpt toch niet.



1 opmerking:

Christophe zei

Wat moet ik me bij die laatste opmerking voorstellen?