het leven volgens henkdecorte

30 december 2008

Zonde van de zendtijd (2)

Eindelijk. Zo meteen nemen we de eerste aflevering op van Zonde van de zendtijd. Een nieuw Canvas-programma waarin Henk Rijckaert en Bert Gabriëls humor plegen te plegen door met een zeer kritisch oog naar de media te kijken. Alles wat hen opvalt op tv, in de kranten en in de boekskes en waar ze zich vragen bij stellen onderwerpen ze aan een pseudo-kritisch onderzoek.
De eerste minuut van het programma moet nog worden uitgezonden - dat gebeurt namelijk pas op maandag 5 januari - en toch heeft de censuurpolitie al 4 keer moeten ingrijpen en hebben we al een eis tot schadevergoeding aan ons been.
En dan te zeggen dat Henk en Bert het allemaal positief bedoelen, echt waar.

Gelukkig is de trailer compleet onschadelijk. Of het moet zijn dat de Vereniging ter Bescherming van de 1000Hz-gevoeligen al gereclameerd heeft.

3 opmerkingen:

Aïda zei

Ow ow, ik had mijn blogjaar deze morgen al afgesloten maar bij het lezen van een klein artikeltje in mijn krant iets later kreeg ik alweer de kriebels. Ik dacht hoe ijdel en zelfvoldaan kan je zijn om er echt waarlijk in te trappen en te geloven dat men een wassen beeld van je zou willen maken! En nog niet eens in Hasselt!

Ik begon spontaan een liedje van Carly Simon te neurieën.

henkdecorte zei

@Aïda
IJdel zijn is één ding. Achteraf een slechte verliezer zijn is pas triest.

sam zei

genoten van de blokken-parodie, Henk.