het leven volgens henkdecorte

01 januari 2009

Zielig kerstfeest en een hopelijk gelukkiger nieuw jaar.

Voor diegenen die in het laatste zinnetje van dat stukje over mijn knie gelezen hadden wat er te lezen viel: proficiat!
Voor de anderen zal ik het nu maar wat explicieter aanpakken, teneinde ambetante situaties zoals daarnet op het gezellige Nieuwjaarswens-moment bij de familie te vermijden: ja, ik ben aan 't scheiden. En mijn vrouw ook.

Wees gerust, ik zal hier niet in weeƫ geuren en afgebleekte kleuren vertellen wat er is misgelopen, om de simpele reden dat dat niet uit te leggen valt en ook wel een beetje omdat dat uw zaken niet zijn.

De waarheid heeft echter haar rechten. En dus valt er op vragen als "Wat mag ik u voor 2009 wensen?" niet veel anders te antwoorden dan: "een zo pijnloos mogelijke scheiding zou wel fijn zijn". Geloof mij, zo'n antwoord komt bij de verzamelde tantes en nonkels op een gezellig onderonsje met nieuwjaarsbrieven nog harder aan dan een slecht gemikte champagnekurk.

Je kan in mijn situatie op twee manieren reageren: a) emotioneel worden en stil in een hoekje zitten wegkwijnen, iets wat me - eerlijk - af en toe wel overvalt. Of b) het cynisme de vrije loop laten, iets wat me - even eerlijk - bijzonder goed ligt.
Als ik dus de komende weken, maanden nog cynischer ben dan gewoonlijk is dat enkel en alleen maar omdat ik bang ben van dat hoekje.






4 opmerkingen:

Moon zei

Ben weliswaar een nobele onbekende bloglezer maar wou je toch even zeggen: veel sterkte.

Mark van Leeuwen zei

Ja sterkte ermee... en dan wil ik je een 2009 vol liefde van vrienden en je eigen familie wensen!

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

ook sterkte aan je vrouw,
een scheiding is meestal pijnlijk voor beide partijen.

Wens haar ook veel sterkte!