het leven volgens henkdecorte

03 mei 2009

In goede en kwade dagen, tot de blog ons scheidt

Bloggen is gevaarlijk. Je bazen en collega's kunnen meelezen, toekomstige bazen lezen wellicht ooit eens mee, je moeder leest heel vaak mee én de advocaat van je bijna ex-vrouw leest mee.
Ik heb dat niet gelezen op zijn blog, ook niet op zijn LinkedIn pagina, maar wel in de dagvaarding die een deurwaarder 4 weken geleden in mijn bus is komen steken.
Blijkbaar was dit stukje een bewijs van het feit dat mijn huwelijk onherstelbaar ontwricht was. Niet dat ik daar minder fijne dingen over mijn vrouw heb geschreven, wél dat ik in het openbaar verkondig dat ik aan het scheiden ben. In de rechtbank overhandigde hij een mooie print van dat stukje aan de rechter. Mevrouw de rechter wist begot niet wat ze ermee aan moest en zei dat ze er eens ging over nadenken. Ze is klaar met nadenken op 28 mei.
De advocaat wil op die manier de echtscheiding sneller laten verlopen. Ik zal hem niet tegenhouden.


4 opmerkingen:

Het Radiofonisch Instituut zei

Straf, de nieuwe media als juridische argumenten...

Christophe zei

Ai, ai, verloopt het zo pijnlijk?

sam zei

Nog interessanter is het om een boek over een scheiding te schrijven, niet? Miriam Crombé deed het zonet, maar mooier -hij heeft er ook een proces aan overgehouden- vond ik 'Finale Kwijting' van Hans Dorrestijn. Sterkte.

henkdecorte zei

@christophe
Eigenlijk valt het wel mee, als die advocaat zich tenminste niet zo zou moeien.
@sam
Een boek schrijven over mijn scheiding? Dat lijkt mij om twee goede redenen een slecht idee. a) meer dan ik hier kwijt kan wil ik ook niet kwijt. En b) ik kan geen boeken schrijven. Maar ik ben nu al onderweg om 'finale kwijting' te bestellen.