het leven volgens henkdecorte

20 mei 2009

Open brief aan Nieuws.be

Geachte mensen van nieuws.be,

Een paar maand geleden ontdekte ik dat mijn blogposts werden overgenomen door uw site. Na drie seconden van trots overkwam mij een gevoel van onbehagen. Ten eerste had u het mij niet gevraagd en ten tweede ben ik een koppige mens, zeker in de buurt van mensen die iets nemen zonder het te vragen.

Na een grondige studie van uw site schreef ik toen een post over uw ratingpolitiek bij het publiceren van blogposts en andere berichten. Laat ons zeggen dat ik daarin nogal kritisch was over uw site. Ik vroeg mij in die post ook luidop af of u dat bericht ook zomaar zou overnemen. U maakte zichzelf extra belachelijk door dat nog te doen ook. Het werd zo meta dat ik er draailings van werd.
Ik besloot om het anders aan te pakken. In een vriendelijke mail vroeg ik u om uitleg. Ik vroeg u waarom u berichten over nam zonder toestemming en ik vroeg al even vriendelijk om dat niet meer te doen en alle eerder verschenen berichten weg te halen. Ik voegde er aan toe dat dat laatste enkel nodig was als het technisch niet te veel problemen opleverde. De technologische kant van websites is niet mijn fort, vandaar die laatste opmerking.

Een paar dagen later beloofde u om op al mijn vragen in te gaan. Ik dankte u daarvoor.
Helaas, in tegenstelling tot wat u toen beloofde en wat u in een later contact nog een tweede keer zou beloven worden mijn berichten 7 maanden later nog altijd, en nog altijd zonder toestemming, overgenomen.

Ik had graag gehad dat u gevolg zou geven aan uw eigen beloften. div>
met minder vriendelijke groeten dan voorheen
henkdecorte


UPDATE: open brieven schrijven helpt soms.

Geen opmerkingen: