het leven volgens henkdecorte

06 juni 2009

De mooie dingen des levens

Zielige gefrustreerde zagevent. Weinig loyale nestbevuiler. Verzuurde klootzak. Triestige mens.
Het zijn verwijten die ik wel eens te verwerken krijg. Van anderen, soms anoniem, soms recht in het gezicht. Vaak ook van mezelf.

Om die anderen te bewijzen dat ik ook een onwaarschijnlijke naieve, optimistische, goedlachse positivo mét een klein hartje kan zijn heb ik een lijstje opgesteld van dingen waar ik de voorbije weken intens van genoten heb.

  • de eerste MTB-tocht sinds meer dan een jaar. 44km afzien én genieten tegelijkertijd
  • een 2-jarig meisje dat zich boos maakt op de kippen omdat er overal kiekenstront ligt
  • een zelfgerold sigaretje, liggend in de hangmat boven het versgemaaide gras
  • de volgehouden positieve boodschap van mijn favoriete politieke partij
  • de halve finale van de Champions League tussen Chelsea en Manchester United
  • het Beaufort kunstwerk van Aeneas Wilder in Westende
  • de busrit door Brussel met zicht op twee bloedmooie Turkse zussen
  • The Edge van U2 die zijn eigen gitaarpartijen herontdekt in 'Classic Albums'.
  • een 10-jarig meisje dat plezier beleeft aan haar eerste schaakspel
  • de eerste witte perzik van het seizoen
  • het gefladder van een vlinder boven mijn bord pasta
  • Herman van Rompuy die in de krant "Ik hou wel van cynische humor maar daarom ben ik nog geen cynicus." zegt.

Wat een halfzacht, seuterig watje ben ik toch.

Geen opmerkingen: