het leven volgens henkdecorte

29 juli 2009

Voor de mensen die nog niet op Facebook zitten

  • Zij: Gij komt toch ook?
  • Ik: Ja maar wanneer is het nu? Ik wil wel komen maar ik wacht nog altijd op een uitnodiging. Ik durfde er eerlijk gezegd niet goed meer naar vragen.
  • Zij: Ah ja, gij zit waarschijnlijk niet op Facebook!?
  • Ik: Euh, neen, waarom?
  • Zij: Ah ja, iedereen die onze Facebook volgt weet het al lang.
  • Ik: Sorry, ik zit niet op Facebook. I know nothing.

Vijf minuten later stuurde ze mij een klassiek, bijna voorhistorisch mailtje. Met als onderwerp 'voor zij die nog niet op Facebook zitten' én een uitnodiging in pdf-formaat in bijlage. Gelukkig "zit ik al" op Adobe, anders kon ik dat Pdf-bestand ook nog niet openen. Mooie uitnodiging, dat wel. Zij (en hij, die ik niet ken) openen binnenkort hun eigen café en ja ik wil daar graag bij zijn. Zij is een toffe madam en ik ga heel graag op café. Daar kom je namelijk al eens wat mensen tegen die je kent. Voor sommigen onder hen durf je zelfs al eens de omschrijving 'vriend' te gebruiken. En ik vind het fijn om met vrienden op café te zitten. Dan kan je daar tegen praten, over van alles en nog wat. Met echte woorden. En met non-verbale communicatie. En je kan luidop lachen. Of huilen, als het moet. Je kan ze ook al eens een pint trakteren. Of een getrakteerd krijgen, al is dat minder leuk dan het eerste.

Alleen hoop ik dat ze niet beginnen te vragen waarom ik nog niet op Facebook zit, want dan moet ik opnieuw over neushoorns beginnen.

Geen opmerkingen: