het leven volgens henkdecorte

24 november 2009

Gratis therapie

Hopla! Twee therapeutische sessies binnen de 48uur heb ik er opzitten.


Ik heb nog nooit in mijn leven een voet binnengezet bij een psycholoog of een psychiater, tenminste nog niet als ik zelf het onderwerp van de therapie betrof. En neen, ook nu kwam er geen professionele zielenknijper aan te pas.

Neen, twee mensen die ik doodgraag zie hebben me onafhankelijk van elkaar een therapeutische sessie cadeau gedaan. Ongevraagd, maar blijkbaar uit een soort van bekommernis.
En onafhankelijk van elkaar vertelden ze mij exact hetzelfde. Dat zou een mens aan het denken moeten zetten, dacht ik zo.


Twee gratis therapeutische sessies, zomaar. En kijk, het werkt al een beetje. Ik denk al na over over hun woorden. Dus, wie weet, binnenkort een geheel nieuwe henkdecorte! Stel je voor.


Alhoewel, er zullen misschien nog wat sessies moeten volgen, want zoals het een beginnend therapie-patiënt betaamt kamp ik nog met een bijzonder hardnekkige ontkenningsdrang. Ik geloof nog niet echt dat ik een probleem héb, volgens mij is het meer een kwestie van perceptie.

  • Het is niet omdat mensen dénken dat ik me slecht voel dat dat ook het geval is.
  • Het is niet omdat ik al eens twijfel over iets dat ik bang ben om te kiezen.
  • Het is niet omdat ik van cynische humor hou dat ik een cynicus ben. (die heb ik van onze nieuwe Europese president geleend, ik beken)
  • Het is niet omdat ik al eens een steen naar de televisie of de radio wil gooien dat ik dat ook echt doe.
  • Het is niet omdat ik een donker kantje heb dat ik de lichte kant van het leven niet meer zie.
  • Het is niet omdat ik me soms een Woody Allen-personage voel dat ik daar de humor niet meer van in zie.
  • Het is niet omdat ik af en toe mijn gedacht zeg dat jullie dat ook serieus moeten nemen, ik doe dat zélf niet eens.
Maar kom, laat die derde sessie maar komen.





Geen opmerkingen: