het leven volgens henkdecorte

31 december 2009

De comebacks van het jaar

Er zijn al genoeg eindejaarslijstjes, ik weet het. Heel even overwoog ik een lijstje van de idiootste eindejaarslijstjes van het jaar, maar dat zou te lang geworden zijn.


En dus is een overzicht geworden van wat volgens mij dé trend van het afgelopen jaar was: de comeback. Want laten we eerlijk zijn: er is in 2009 maar één ding zo terug van weggeweest als de comeback.



- de strafste comeback van het jaar: Kim Clijsters (of stelt het vrouwentennis echt zo weinig voor als Hans Vandeweghe altijd beweert?)

- de langst aangekondigde comeback van het jaar: Das Pop (het woord eindelijk was nog nooit zo op zijn plaats)

- de meest gastronomische comeback van het jaar: de pastinaak (vanuit de onderste laag van de schrale winterse groentenmand tot op het feestelijk bord van de kersthoofdschotel)

- meest verrassende comeback van het jaar: de achterwaartse indexsprong (de vakbonden zijn een beetje hun kluts kwijt, hebben ze daar nu zo lang voor gevochten?)

- genantste comeback van het jaar: Wilfried Martens (niet voor hem maar wel voor wie hem nodig had)

- meest op de valreep comeback van het jaar: mijn schrijnwerker (op de allerlaatste dag van het jaar toch nog komen opdagen voor een klusje dat in april was afgesproken is straf)

- kortste comeback van het jaar: de Rode Duivels (even was er weer hoop, ik denk voor 48uur of zo. Ben gelukkig al vergeten wanneer dat ook alweer was)

- meest mislukte comeback van het jaar: Whitney Houston (heb pas vandaag ontdekt dat ze dit jaar een comeback heeft gemaakt)

- meest taalkundige comeback van het jaar: het woord decennium (dat was toch al zeker van 10 jaar geleden)

- meest vals gespeelde comeback van het jaar: Michael Jackson (volgend jaar zal het niet meer waar zijn)

- meest persoonlijke comeback van het jaar: mijn persoonlijke geluk (het is bijna niet te geloven)

Moge 2009 snel terugkomen!

Geen opmerkingen: